Gramvousa

Posted by Cookie Monster | | Posted on 08:48

Tänane äratus ei olnud meil kell üheksa nagu tavaks saanud, vaid hoopis kell 07.45. Uskuge või mitte aga me ei tõusunud tund ja viisteist minutit varem selleks, et päevitama minna, vaid hoopis selleks, et jõuda ekskursioonile, mille suunaks seatud Gramvousa saar ja Balose helesinine laguun.

Bussi õigeaegselt mitte kohale ilmumisel selgus tõsiasi, et teine sama kategooria transpordi vahend oli poolel teel katki läinud ja seetõttu pidime esmalt meie ja hiljem ka laev nende järel ootama. Õnneks oli hilinemine minimaalne ja merereis võis peagi alata.Crete 2009 024

Esmapilgul tundus, et tuleb rahulik seilamine, kuid nagu kõik teavad võib esmamulje olla vägagi petlik ja seda ka sel korral. Nimelt sai väike Port Gramvousa nimeline laev päris kõvasti loksutada, sellest tulenevalt olid wc-d täis persoone, kelle kõht seda kõike ei kannatanud ja olid sunnitud külastama oma parimat sõpra hädas – wc potti. Väikesele lainetusele vaatamata olime peagi jõudnud esimesse randumispaika – kurikuulsale piraatide saarele.

Tingituna tõsiasjast, et mina olin juba kindluse varemetes eelmisel aastal käinud ja Liisu isegi ei tahtnud sinna minna, otsustasimegi, et veedame saarel olemiseks ette nähtud aja rannal päikest võttes. Meie seltsi istus ka giid Kerli ja lugusid pajatades möödus aeg lausa linnutiivul.Crete 2009 012

Balose laguun oli Gramvousa saarelt kiviviske kaugusel, nii et sinna jõudsime kärmesti. Arvan, et ei pea isegi kirjutama, mida laguunis tegime, kuid mainin siiski ära, et tervelt 2 tundi lihtsalt lamasime valgel liival, mis oli kaunistatud roosade korallitükkidega, ja ootasime, et päike meie kehas oleva melaniini imepärase pruunistava jõu vallandaks.

Alles tagasisõidu ajal taipasime, et terve päev päikese käes veeta ei olnud just kõige nutikam tegu, sest olime näost kui küpsed tomatid ja isegi maikad olid juba selga päevitunud.

Peale tõsist praadimist nii saartel kui ka laeval, asusimegi bussisõidule Kissamose sadamast Plataniasesse. Naasemine hotelli ei olekski ehk midagi erilist, kui me ei oleks avastanud, et 400m kaugusel hotellist on toidupood ja hotelli kõrval on ekstra soodsate hindadega pita putka. Püänt seisneb selles, et kõndisime tänaseni kauplusesse, mis asus meist umbes 800m kaugusel ja pita putkat otsisime lausa tikutulega taga.

Homme võtame reisisihiks Iraklioni ehk Kreeta saare pealinna ning Knossose palee ehk kõrgtsivilisatsiooni hälli.